Voorbereidingen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Bart en Han - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Bart en Han - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Bart en Han

30 Mei 2013 | Nederland, Eindhoven

Nog iets minder dan een maand te gaan en dan gaan we op reis! Spannend! Het leek tot nu toe allemaal zo ver weg en zo onwerkelijk maar stiekem komt het echt snel dichterbij!
We hebben al veel voorbereidingen getroffen: Bart is gepromoveerd en Han heeft per eind juni haar werk opgezegd. Ons appartementje staat te huur bij twee makelaars, de eerste lading vaccinaties zijn gehaald, de eerste visa's zijn geregeld, we hebben al backpacks, een geimpregneerde klamboe, flightbags, sneldrogende lichtgewicht handdoekjes, nog veel meer handige reisspulletjes en last but not least... tegen al mijn principes in heb ik toch maar een afritsbroek gekocht. Charmant of niet... Rinske heeft me toch weten te overtuigen dat het wel erg handig zou kunnen zijn.
Al met al voel ik me dus al wel een beetje een backpacker.
Toch blijft het door mijn hoofd knagen hoe ik in godsnaam die ene backpack vol moet krijgen met kleding voor 10 maanden??? Als ik kijk naar wat ik voor een weekendje weg al voor kleding meeneem... Voor elke dag gaan zo ongeveer 3 setjes kleding mee want je weet nooit wat voor weer het wordt of wat we gaan doen (netjes, sportief, op stap, wat als ik knoei?).
Tja, dat wordt dus lastig in dit geval. Dus 2 weken geleden heb ik ongeveer 3 uur in de "kampeermarkt" doorgebracht tussen alle afritsbroeken, fleecetruien en GoreTex jassen en kwam ik met een heleboel handige kleren en een hoop minder geld weer thuis. Nu moet het gaan passen.
Maar goed, nog een maand te gaan dus! Afgelopen maandag was de promotie van Bart en heb ik tegen iedereen gezegd: "we zien elkaar vast nog wel voor de reis he!". Dit ben ik ook serieus van plan, maar ga me niet vragen hoe dit gaat lukken. In de komende weken hebben we namelijk nog de 60-jarige verjaardag van mijn vader, de bruiloft van Ber en Rinske, afdelingsuitje naar Guus Meeuwis in het PSV-stadion, Pinkpop en nog een teamuitje van het werk wat ik moet regelen! Allemaal superleuke dingen... maar een beetje veel van het goede als je nog maar een maand te gaan hebt voor vertrek en voor je gevoel nog heeeeeeeel veel moet regelen. Dus ik schiet zo ongeveer dagelijks een aantal keer in de stress... zullen we het appartement wel op tijd verhuren? Moeten we dit en dat niet nog regelen??? Enz... Maar goed, ik probeer mezelf daarom vaak te vertellen dat ik niet zo moet klagen en dat ik mezelf gelukkig mag prijzen dat ik mijn droom na kan leven! Want hoevaak krijg je nou eenmaal die kans?
Anyway, over een maand zitten we met oom Hub in de auto op weg naar Kiev, de Oekraine! In Kiev blijven we ongeveer een weekje en gaan we kijken of het erg veranderd is t.o.v. 8 jaar geleden. Vanuit daar pakken we de trein naar Moscow waar we een paar dagen zullen verblijven. Dan gaan we met de Trans Mongolie Express naar Beijing waarbij we een tussenstop van 4 dagen zullen maken in Ulan Bator, Mongolie, om in het Terelj National Park in een nomadentent te gaan slapen en het natuurgebied te bekijken.
Iedereen vraagt waneer onze vlucht vertrekt, maar daarvan hebben we dus nog geen idee. Tot Beijing zullen we i.i.g. geen vliegtuig zien en vanaf daar hebben we nog niets gepland. Dinsdag hebben we ons chinese visum aangevraagd bij de ambassade in Den Haag en daar moesten we aangeven welke steden we van plan waren in China te bezoeken en wanneer we het land weer gingen verlaten. Right... ehm... tja...
"Ach" zei de man van de ambassade "dan verzin je toch gewoon wat", dus hebben we een fictief reisprogramma opgeschreven. Daar hebben we dan weer geluk mee gehad!
Maar goed, vanaf china hebben we dus nog geen strak reisplan. Van vrienden hebben we gehoord dat china zelf ook heel mooi is en mogelijk gaan we naar Nepal toe. Het enige wat we verder weten is dat we rond november proberen om Yves en Monica te treffen in Australie en daarna tot ong. januari in Australie en Nieuw-Zeeland blijven. Daarna willen we nog 4 maandjes naar Zuid-Amerika en dan... is het geld waarschijnlijk op!
Nou goed, als jullie het leuk vinden dan houden we jullie regelmatig op de hoogte van alle leuke en mogelijk minder leuke dingen! Wij hebben er in ieder geval erg veel zin in en zijn al wel aan vakantie toe!

  • 31 Mei 2013 - 17:05

    Miet:

    Heerlijk als ik dit verslag lees en pfff wat ben ik jaloers :-)
    Heel herkenbaar dat backpack-aantal kleren-probleem. En iedereen zal het wel zeggen "neem niet teveel mee want je hebt echt niet veel nodig". Toch ga je die backpack waarschijnlijk hier veel te vol steken met nog een extra rugzak erbij (want dat kan toch niet anders??). En eenmaal daar, ga je heel snel veel spullen achterlaten en weggooien en begrijp je dan pas dat je echt helemaal niet veel nodig hebt, haha :-) Met je beschrijving kan ik ik de spanning weer helemaal voelen, dat heerlijke fijne en tegelijkertijd rare enge spannende gevoel.. Genieten..

  • 04 Juni 2013 - 23:38

    Pim:

    Leuk!

  • 05 Juni 2013 - 08:00

    Rinske (alias Afritsbroekfan :)):

    En dan tussen alle stress door ook nog even een surpriseparty voor 30-jarige manlief organiseren. Lucky you, Bart! En eigenlijk gewoon lucky you, Bart en Han. Nog een paar dagen af en toe wat stress en dan heeeeeeeeeeeeeeeeel lang genieten. Jullie hebben het echt verdiend!
    Ik ben nu al fan van deze blog en kijk uit naar de eerste afritsbroekfoto :)

  • 05 Juni 2013 - 23:06

    Fiers:

    Leest heerlijk weg dit verslag! Verheug me al op alle verslagen die nog komen gaan! :D

  • 08 Juni 2013 - 13:33

    Bram:

    Zo, laat maar beginnen die reis en alle mooie verslagen!!
    Alvast heel veel plezier en geniet ervan, once in a life time....

  • 13 Juni 2013 - 22:09

    Karin:

    Druk, druk, druk! Maar allemaal voor het goede doel! Ondernemend hoor!
    Enne nog een weekje werken ook! Have fun en wie weet als je nu donderdag de jackpot wint, kun je nog langer genieten...

  • 26 Juni 2013 - 13:37

    Oma:

    Leuk!

  • 28 Juni 2013 - 17:54

    Kitty Van Der Leij:

    Heerlijk om jullie verhalen te volgen!

  • 28 Juni 2013 - 21:26

    Agnes Haitsma:

    Website al in de lucht, nu jullie nog, want ik had begrepen dat jullie nu toch per vliegtuig naar Kiev gaan

  • 29 Juni 2013 - 09:35

    Ahilya:

    Hey Hanneke,

    supervet dat jullie dit gaan doen. Heel veel geluk, plezier, veiligheid en zoveel moois gewenst op dit avontuur voor jullie beiden! Ik ga de verhalen volgen.

    Liefs

  • 29 Juni 2013 - 21:50

    Sjef Geelen:

    Hanneke en Bart,
    De voorbereidingen zijn al een reis op zich, dus de werkelijke reis zal nog veel meer bieden. Ik wens jullie in elk geval heel veel plezier, vele waardevolle ontmoetingen en (ook al is dit nu nog veel te vroeg) een gezonde en voorspoedige terugreis naar Eindhoven.
    Succes en laat ons meegenieten.
    Groetjes en behouden vaart,
    Sjef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Han

Actief sinds 01 Mei 2013
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 26030

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Bart en Han op wereldreis

Landen bezocht: